Mystery Shopping

tajni kupac - mystery shopper srbija intelligence

Šta je Mystery shopping?

Mystery Shopping je merenje kvaliteta usluge, performansi i iskustva u kupovini prosečnog i obučenog kuca.

Nivo kvaliteta usluge koju klijent isporučuju svom kupcu je od krucijalnog značaja za kompaniju. Sam proces kupovine i okruženja u kome se obavlja kupovina je izuzetno važan deo i on može da bude presudan za velike uspehe ili neuspehe.

Mystery shopping kvantifikuje sve ove varijable!

Tajanstveni kupci su osobe svih godina, profila i socijalnog statusa koji su obučeni da poštuju scenario i profesinoalne standarde dok obavljaju procene i kasnije objektivno prenose svoje iskustvo.

Ti ljudi si inače prosečni kupci, jer iz metodičkih i praktičnih razloga ne postoji profesionalan tajanstveni kupac (osoba kojoj je samo to posao od kojeg živi).

Zašto ovaj metod?

  • Najpreciznije meri efekat željenog klvaiteta koji top menadžement želi da isporuči kupcu i stvarnog stanja isporučenog kvaliteta.
  • Najveći broj nezadovoljnih kupaca se ne žali. Oni jednostavno više nikada ne posete prodajno mesto!
  • Nezadovoljan kupac radije govori o svom lošem iskustvu u kupovini nego zadovoljan o dobrom iskustvu! Ipak, svaka pohvala zadovoljnog kupca ima efekat jako skupe reklame.
  • Ova tehnika pomaže da se utvrde kakva poboljšanja, treninge ili promene treba uvesti.

Postoje i drugi nazivi za tajanstvene kupce: anonimni kupci, anonimni gosti, virtualni klijenti, tajni kupci…