Prema istraživanjima u Velikoj Britaniji, Nemačkoj i Francuskoj četvrtina korisnika mobilinih telefona  pokazala je interesovanje za korišćenje Near-Field Communication [1] tehnologije i aplikacija za pametne telefone prilikom kupovine i plaćanja putem mobilnih telefona. U Poljskoj i Turskoj trećina ispitanika izjasnila se u korist novih tehnologija, dok je u zemljama BRIK-a (Brazil, Rusija, Indija i Kina) svoj pozitivan stav o novim načinima plaćanja imalo čak dve trećine ispitanika. Istraživanje je sprovedeno u oktobru 2011. u 17 zemalja sveta.

Ispitanici su iskazali zabrinutost oko bezbednosti novog načina plaćanja korišćenjem naprednih tehnologija. Na svetskom samitu, održanom krajem 2011. učestvovali su lideri na tržištu elektronskog plaćanja kao što su: Visa Europe, MasterCard Worldwide, GemaltoOberthur Technologies. Panelisti i predstavnici ovih kompanija vodili su debatu o tome da li postoji realnih osnova za brigu o bezbednosti  ili je stvar negativne percepcije.

U globalnom uzorku od 13,461 ispitanika, čak 69% zahteva garanciju da će plaćanje korišćenjem mobilnog telefona biti sigurno.

Međutim, nije samo pitanje bezbednosti čitavog procesa ono što muči korisnike i što koči novu platformu plaćanja. Samo 13% Britanaca zna tačno koje kompanije obezbeđuju ovu vrstu usluge, a 14% razlikuje koje vrste usluga mobilnog plaćanja su im na raspolaganju. Sa najavljenim uvođenjem ove usluge kod Vise, PayPala, Mobile Money Networka i zajedničkog projekta tri najveća telekomunikaciona operatera u Velikoj Britaniji nije ni čudo što postoji konfuzija među potencijalnim korisnicima kako će zapravo ceo taj sistem izgledati i funkcionisati. Mnogi aspekti novog načina plaćanja su ostali nerazjašnjeni, između ostalog i da li korisnici znaju kome se mogu obratiti u vezi mobilnih plaćanja, da li znaju da njihov itelefoni mogu biti NFC povezani na više načina, da li uopšte znaju koje su prednosti ovakvog vida plaćanja, koje su koristi aplikacije mobilnog novčanika i mnoga druga.

Provajderi finansijskih usluga, telekomunikacioni operateri i maloprodajni objekti moraju osmisliti takvo poslovno rešenje koje će zadovoljiti potrebe korisnika, a njima omogućiti da iskoristite šanse na ovom novom tržištu. Svakako se nameće pitanje da li se stav korisnika mobilnih telefona može promeniti kada su u pitanju plaćanja putem ovih uređaja i na koji način.



[1]Near field communication (NFC) predstavlja set standarda namenjenih pametnim telefonima i sličnim uređajima radi uspostavljanja međusobne radio veze. Veza se uspostavlja tako što se aparati nalaze na kratkom rastojanju, svega nekoliko cm jedan od drugog ili tako što se dodiruju. Sadašnje i planirane aplikacije uključuju beskontaktne transakcije, razmenu podataka i pojednostavljeni podešavanja za kompleksnije komunikacije kao što je Wi-Fi.


[top]
Ostavi komentar