Naša kompanija Intelligence d.o.o. je umesto klasnične novogodišnje čestitke rešila da sa svima podeli informacije o tome šta naši sugrađani žele za poklon, kao i gde će dočekati Novu 2018. godinu. Istaživanje je rađeno na nacionalno reprezentativnom višestruko stratifikovanom uzorku od 1.200 ispitanika, a anketiranje je obavljeno licem u lice. Zanimljivih želja je bilo pregršt i veoma nas uveseljavala ova analiza. Na spisku su se našle: automobilske gume, pronalazak dečka, fakultetske diplome, pečeno prase… Ipak, poklone smo strukturirali na način na koji to inače radimo, da bismo shvatili šta je relevantno. Generalno očekivanja naših sugrađana nisu previše skromna. Iako se najčešće spominju pokloni kao što su čizme, rukavice, šal i kapa, torba i novčanik (8,7%), nisu retke želje (7,4%): mobilni telefon, laptop, kompjuter, gejming konzole…

Muškarcima je najdraži poklon novac ili tehnika, a ženama putovanja, obuća i kozmetika. Dame će se obradovati šminki čak i da je to neki osrednje poznat ili nepoznat brend. Takođe, nećete pogrešiti ni ako poklonite cipele, ali za takav poklon savetujemo da ne kupujete sami ako niste u potpunosti uvereni da je broj odgovarajući. Iako muškarci veruju da žene vole cveće samo zato što se obraduju kada ga dobiju na poklon, čini se da pretpostavka nije tačna. Prema mišljenju naših sugrađanki cveće nije baš toliko poželjan poklon kao što se misli, a generalno nisu dobri izbori ni: kućni ljubimac, šerpa, lonac, tiganj, toster, sportska oprema…

Iako je Sajam knjiga jedna od najvažnijih kulturnih manifestacija u Srbiji, knjiga kao poklon želja je svega 1,5% stanovnika.

Mlađim osobana do 25 godina dobar izbor je bilo kakva tehnika. Oni do 34 godine bi želili odeću ili obuću. Zanimljivo je da oni od 45 do 54 godine žele samo dobro društvo i odlazak na ručak ili piće. Najstariji (preko 65 godina) ne žele ništa posebno, a ako im već poklanjate nešto, dobra ideja je da ih samo posetite, mada se ne bi bunili i da dobiju neko putovanje. Tu svakako prednjače domaće banje i planine.



[top]
Ostavi komentar